Mercedes-Benz Sprinter

Mercedes-Benz Sprinter (Мерседес-Бенц Спрінтер (укр.)) — це мікроавтобуси, які компанія Mercedes-Benz випускає з 1995 року. Sprinter прийшов на заміну мікроавтобусам серії Mercedes-Benz T1.

Перше покоління (T1N) з 1995 до 2006 (W901-905)

Sprinter був представлений на початку 1995 року. Це малотонажний вантажний автомобіль повною масою від 2,6 до 4,6 т створений для багатопрофільного використання в різних сферах від перевезення пасажирів до транспортування будівельних матеріалів.

Mercedes Sprinter існує в наступних версіях: мікроавтобус або фургон, а також як шасі, шасі з бортовою або самоскидною платформою, з високим і стандартним дахом, із здвоєною кабіною і трьома варіантами колісної бази: 3000, 3550 і 4025 мм. Автомобіль має тримальний кузов напівкапотної схеми, встановлений подовжньо попереду двигун, привід на задні колеса. Поряд з Vito, Sprinter два роки поспіль називали «мікроавтобусом року».

Корисний об’єм закритого фургона Sprinter становить від 7 м3 (коротка база, звичайний дах) до 13,40 м3 (довга база, високий дах). У варіант з довгою базою можна легко завантажити 4-метрові дошки або 4 євро піддони. У варіантах з бортовою платформою вантажопідйомність автомобіля становить від 750 кг (повна маса 2,59) до 3715 кг (6-тонники), для перевезення бригади до 7 чоловік можна замовити Sprinter з дворядною кабіною. При перевезенні пасажирів в комбі або пасажирському мікроавтобусі крім водія зручно розміщуються до 9 осіб.

Mercedes Sprinter XXL – дводверний автобус (одні двері – лише для водія) при габаритній довжині 7200 мм і ширині салону 1930 мм перевозить 15-17 чоловік. Каркас його кузова зварений із сталевих прямокутних в перетині труб і обшитий сталевими листами з малою схильністю до корозії. Дах, облицювання розташованого в задньому звисі багажного відділення та задня частина кузова виконані з особливо міцної пластмаси. У рамках бічних частин кузова вклеєні по три майже метрової висоти затемнених скла без кватирок, що зажадало установки керованого термостата центрального водяного опалення і розміщення на даху вентиляційно-аварійних люків з дистанційно-керованими підйомними механізмами. Особливостями Sprinter XXL є наявність над сидіннями стелажів (полиць) з дверцятами, що закриваються, що підвищило об’ємну жорсткість кузова, а також можливість опційної установки столика між сидіннями, холодильника, відеомагнітофона.

Усі моделі Sprinter серійно комплектуються рульовим управлінням з рейковим механізмом і гідропідсилювачем керма, вони добре управляються навіть на тісних міських вулицях. Спереду монтується незалежна пружинно-важільна підвіска, задній нерозрізний міст підвішений на параболічних ресорах. Для роботи в складніших дорожніх умовах випускають автомобілі з усіма ведучими колесами. Передбачені трансмісії з постійним повним приводом або з переднім мостом і роздавальної коробкою з понижувальним ступенем. Провідні мости з різними передавальними значеннями головної передачі додатково обладнуються механізмами блокування.




Sprinter комплектується бензиновими і дизельними двигунами різного об’єму і потужності.

Фейсліфтинг 2000

У 2000 році Sprinter модернізували, замінивши фари, бампери, капот, решітку радіатора та салон. На автомобіль почали ставити нові дизельні двигуни з безпосереднім впорскуванням пального CDI.

У цьому малотоннажному автомобілі реалізований цілий комплекс систем, що відповідають за забезпечення життя та здоров’я пасажирів. Встановлені на всі колеса дискові гальмівні механізми ефективні навіть при різкому гальмуванні повністю завантаженого автомобіля. Оснащення включає в себе серійно ABS / ABD. Встановлюється на замовлення противобуксовочна система ASR укупі з антиблокувальною системою ABS запобігають пробуксовку коліс і гарантують надійне зчеплення з дорожнім покриттям на мокрих і слизьких дорогах. Для експлуатації в складних дорожніх умовах існують модифікації з повним приводом. Має місце незалежний від робочого гальма гідравлічне гальмо стоянки Duo-Servo для задніх коліс. Sprinter відрізняється хорошими деформаційними характеристиками – посилена конструкція передньої частини рами поглинає велику частину енергії при фронтальному зіткненні. Для більшої безпеки автомобіль може бути укомплектований триточковими пасками безпеки з натяжітелем для водія і переднього пасажира, і так само триточкові ремені безпеки на всіх сидіннях в пасажирському салоні.

Фейсліфтинг 2002

У 2002 році Sprinter модернізували вдруге. На автомобілі з’явилась електронна система стабілізації руху (ESP). Такий Sprinter вперше постав перед публікою на виставці спецтранспорту в Ганновері у вересні 2002 року.

Автобуси Sprinter виявилися надзвичайно популярними в Європі і в США, основний завод з їх виробництва в Дюссельдорфі працює в 3 зміни і виготовляє понад 150 тисяч цих машин на рік. У США моделі Sprinter відомі як Freightliner Sprinter та Dodge Sprinter

Друге покоління (NCV 3) від 2006 (W906)

В квітні 2006 року представлений Mercedes-Benz Sprinter другого покоління (заводський індекс W906). Він представлений разом з подібною моделлю Volkswagen Crafter, яка відрізняється іншими двигунами і іншим зовнішнім дизайном.

З 2006 року на заводі Daimler в Дюссельдорфі (Німеччина) розпочалося виробництво мікроавтобусів і фургонів. Відкриті автомобілі – шасі (з одинарною і подвійною кабіною) виготовляються в Берліні на заводі Mercedes-Benz Ludwigsfelde GmbH. На них може бути вмонтовано будь-який вид кузова: бортовий, самоскид тощо.

В подальшому всі чотири типи Sprinter будуть виготовлятись на заводі Mercedes-Benz в м. Гонсалес Катан (Аргентина). У Китаї Sprinter виготовляється на спільноих заводах Mercedes-Benz Commercial Vehicle і Xinkai Auto Manufacture Corporation.

Mercedes-Benz Sprinter пропонується в трьох версіях колісної бази (3250/3665/4325 мм), і чотирьох довжинах 5243-7343 мм у закритій версії, а також зі стандартним дахом, високим дахом або новим супер-високим дахом. З повною масою від 2,0 до 5,0 тон новий Sprinter охоплює практично всі сегменти ринку в своєму класі. Наявні відкриті варіанти представлені у вигляді бортовиків повною масою транспортного засобу від 3,0 до 5,0 тон і шасі для спеціальних органів, таких як швидка допомога або пошта, а також з низькою рамою для автодомів і інших потреб.

Автомобіль пропонує різні варіанти колісної бази, довжини, висоти, ваги, проектування результатів і двигун і коробка передач конфігурації, близько 1000 можливих базових конфігурацій із заводу.

Значна перевага в порівнянні з його попередником, бічні дверцята, що дозволяють завантажувати євро-піддони. За додаткову плату замовити розсувні дверцята з автоматичним відкривання.

Sprinter пропонується з 4 – або 6-циліндровими дизельними двигунами і бензиновим двигуном V6. На вибір пропонується, як 6-ступінчата механічна коробка передач, так і 5- або 6-ступінчата автоматична корока передач. ESP є в стандартному обладнанні. З травня 2008 року в Європі пропонується Mercedes-Benz Sprinter 316 NGT, який працює на бензині або природньому газі.

На основі Sprinter інші виробники виготовляють комфортабельні мікроавтобуси місткістю до 22 місць.

У 2009 році оновили лінійку двигунів.

Фейсліфтинг 2013

У вересні 2013 року всі моделі Sprinter піддалися модернізації. Особливостями даної моделі є змінена передня частина і модернізовані двигуни, які тепер відповідають стандартам Євро-6. Дизельні двигуни отримали збільшений інтервал обслуговування до 60000 км.

Sprinter Grand Edition

Американський дилер Мерседеса в Манхеттені створив Sprinter класу люкс. Інтер’єр автомобіля може похвалитися шкіряною обробкою зі вставками з натурального дерева, крісла з підігрівом і масажем, сидіння другого ряду з електрифікованими підставками для ніг, холодильником і багатим мультимедійим обладнанням, що включає в себе навігаційний комплекс з DVD-програвачем, два 32-дюймових LCD-дисплея, супутникове радіо, аудіосистему з сабвуфером, а також доступ в інтернет. Як силовий агрегат пропонується лише 3,0 л турбодизель V6 потужністю 188 к.с. і обертовим моментом 441 Нм, агрегатований з п’ятиступінчастим «автоматом».

Автомобіль продається за ціною в 190 000 доларів США і тільки в дилера в Манхеттені.




Третє покоління від 2018

6 лютого 2018 року в німецькому місті Дуйсбург пройшла офіційна презентація Mercedes-Benz Sprinter третього покоління. Mercedes-Benz Sprinter 2018 побудований на абсолютно новій платформі.

Нова машина буде пропонуватися в 8 кузовних варіантах. Повною масою – від 3,0 до 5,5 т. Загальна кількість комплектацій досягає 1700. Вантажопідйомність була збільшена на 50 кг.

Що ж стосується активної безпеки, то Sprinter третього покоління отримав камеру кругового огляду в 360 градусів, систему Distronic, яка стежить за дистанцією до попереднього автомобіля і багато інших передових систем.

Модифікації з переднім приводом комплектуються чотирициліндровим агрегатом 2.1 л в трьох ступенях форсування – 114, 143 і 177 к.с. Для задньопривідних машин доступний такий же двигун, але він видає від 114 до 163 к.с. За замовчуванням з обома моторами працює шестиступінчаста механічна коробка передач, але якщо Спринтер з заднім приводом комплектується модернізованим семиступінчастим автоматом 7G-Tronic Plus, то для передньоприводників – новий 9-ти діапазонний. А на вершині гами розташувався колишній 3,0 л V6, що видає 190 к.с. і 440 Нм.

У виробництво Mercedes-Benz Sprinter третього покоління інвестовано понад 300 млн євро. Важливо, що нова машина буде проводитися крім головного заводу в Дюссельдорфі ще й на повноцінному заводі в США – до цього тут здійснювали лише великовузлове складання.

Особливості для північноамериканського ринку

Спочатку Північно-американському ринку (НАФТА) Sprinter не продавався під маркою Mercedes-Benz. Він був представлений в 2001 році як Freightliner Sprinter, а в 2004 році додатково, як Dodge Sprinter. Але після поділу з Chrysler було домовлено, що до кінця 2009 року автомобіль буде ще продаватись під назвою Dodge Sprinter, а з початку 2010 року, під назвами Mercedes-Benz Sprinter і Freightliner Sprinter. Крім того, з метою уникнення митного навантаження вантажівки (але не пасажирські мікроавтобуси) будуть складатись в Ладсоні, Південна Кароліна.

info